ΣΗΜΕΡΟΝ

ἐὰν τῆς φωνῆς αὐτοῦ ἀκούσητε, μὴ σκληρύνητε τὰς καρδίας ὑμῶν

Όλος ο νοητός ομού και ο αισθητός κόσμος θεωρούμενος, δεν είναι άλλο, πάρεξ ένα μέγιστον, καί ευρυχωρότατον γυμναστήριον. Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης

ΕΙΣ ΔΟΞΑΝ ΘΕΟΥ ΠΑΤΡΟΣ, ΥΙΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ

ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΘΕΟΥ

“ΓΥΜΝΑΣΜΑΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ”

ΤΟΙΣ   ΕΝΤΕΥΞΟΜΕΝΟΙΣ

(2)

(Προηγούμενο)

Θέλεις να το καταλάβης; Πήγαινε μοναχός σου, και κάμε την απαρίθμησιν και ιδέ πως όλα τα κτίσματα από των πρώτων έως των εσχάτων εν κινήσει και γυμνασία ευρίσκονται· έτσι και όλαι αι τάξεις των αΰλων Αγγέλων κινούνται αγγελοπρεπώς κατά τρεις τρόπους κινήσεως·· τις κυκλικές, δι ης ενούνται ταις ανάρχοις και ατελευτήτοις ελλάμψεσι του καλού και αγαθού της ευθείας, δί ης προνοούσι των καταδιεστέρων και της ελικοειδούς, δι ης και προνοούντες τούτων, μένουσιν ανεκφοιτήτως εν ταύτοτητι περί τον Θεόν, κατά τον προρρηθέντα φιλάγγελον Διονύσιον, (Κεφ. δ’. περί θείων ονομάτ.) έτσι τα ουράνια σώματα, ο ήλιος, η σελήνη, τα άστρα, και η του παντός ουρανού σφαίρα, ο και πρώτον κινητόν καλείται, κινούνται πάντοτε κατα κύκλον· έτσι τα στοιχεία κινούνται κατ’ ευθείαν, ή εκ του κέντρου της γης ανερχόμενα, ή προς το κέντρον της γης κατερχόμενα. Και απλώς ειπείν, έτσι όλα τα φυτά· έτσι όλα τα ζώα, τα χερσαία, τα ένυδρα, τα πετεινά, τα αμφίβια, ακαταπαύστως κινούνται, εσωτερικώς μεν δια της κυκλοφορικής κινήσεως του αίματος αυτών, ή των αναλογούντων τω αίματι υγρών· εξωτερικώς δε, διά της των μερών αυτών διαφόρου κινήσεως, και της εκ τόπου εις τόπον πολυετούς μεταβάσεως. Δι ο και η θεία Γραφή τούτο θέλουσα να φανέρωση, τώρα μεν λέγει· «πᾶν ἑρπετόν κινούμενων ἐπί τῆς γῆς. (Γέν. ζ’. 14)· τώρα δέ και «πᾶν πετεινόν κινούμενον ἐπί τῆς γῆς», (αὐτοθ. η’. 19), Καί πάλιν «οὗτος ὁ νόμος περί πάσης ψυχῆς τῆς κινουμένης ἐν τῷ ὕδατι». (Λευιτ. ια’. 46). Ὥστε όπου, όλος ο νοητός ομού και ο αισθητός κόσμος θεωρούμενος, δεν είναι άλλο, πάρεξ ένα μέγιστον, καί ευρυχωρότατον γυμναστήριον, μέσα εις το οποίον όλα τα κτίσματα, μικρά, μεγάλα, υλικά, άϋλα, πάντοτε γυμνάζονται, πάντοτε, κινούνται πάντοτε σπουδάζουν, δια να λάβουν το καθ’ ένα την τελειότητά του, αναλόγως κατά την φυσικήν επιτηδειότητα όπου έχει.

συνεχίζεται… (πρώτα ο Θεός)

03/03/2012 - Posted by | Γυμνάσματα Πνευματικά, ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ | , , , , , , , , ,

1 σχόλιο »


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: